E-commerce

5 sposobów na rozpoczęcie biznesu e-commerce od podstaw

Rozpoczęcie własnego biznesu e-commerce nie jest łatwe, ale nie musi być też niemożliwe. Z odpowiednią ilością planowania i badań, możesz rozpocząć biznes e-commerce z niewielką lub żadną inwestycją i zbudować dochodowy biznes. Ten artykuł da Ci wgląd w to, jak rozpocząć biznes e-commerce od zera. Przyjrzyjmy się pięciu sposobom, dzięki którym możesz to zrobić bez rozbijania banku lub wkładania dużego wysiłku.

Zadbaj o obecność swojej firmy

Gdziekolwiek zdecydujesz się założyć sklep, będziesz potrzebował miejsca, aby to zrobić. Inwestycja w sklep fizyczny to świetny sposób na zaistnienie dla Twojego biznesu. Zapewni Ci to również możliwość marketingu Twoich produktów, co pomoże przyciągnąć do Ciebie klientów. Może to być szczególnie przydatne, jeśli sprzedajesz produkty, które nadają się do wystawienia i wręczenia, takie jak świece lub kwiaty. Założenie fizycznej obecności nie oznacza, że musisz otworzyć sklep w cegle i w biurze. Możesz również zdecydować się na prowadzenie działalności w magazynie, kuchni lub wolnym pokoju. Ważne jest, aby było to miejsce, w którym Ty i Twoje produkty będą widoczne dla potencjalnych klientów.

Zbuduj sklep internetowy

To może wydawać się oczywiste, ale nie można sprzedawać produktów, jeśli nie ma się frontu sklepu, z którego można je sprzedawać. Musisz stworzyć stałą, murowaną lokalizację, w której będziesz sprzedawać swoje produkty, co często określa się mianem „frontu sklepu”. Może to być front sklepowy w postaci sklepu lub witryny, magazynu, biura lub innego rodzaju fizycznej lokalizacji. Może to być kosztowne, ale jeśli nie planujesz zarabiać dużo pieniędzy na tym biznesie, nie jest to niezbędne. Założenie sklepu internetowego to dobry sposób na dotarcie ze swoimi produktami do potencjalnych klientów. Jest to szczególnie przydatne, jeśli sprzedajesz produkty, które nadają się na prezenty, takie jak świece lub kwiaty.

Zarządzaj i optymalizuj swoją stronę internetową

Sklepy e-commerce, które nie zarządzają swoją obecnością online, nie będą sprzedawać wiele. Aby napędzić sprzedaż i zwiększyć rozpoznawalność marki, musisz zoptymalizować swój sklep internetowy. Oznacza to optymalizację struktury i przepływu witryny, aby zapewnić klientom łatwą nawigację. Oznacza to również usunięcie wszelkich martwych punktów na stronie, takich jak niepotrzebne dodatki lub mylące okna pop-up. Nie można przyciągnąć nowych klientów, jeśli nie mogą znaleźć tego, czego chcą. Zoptymalizuj więc swoją witrynę tak, aby była łatwa w nawigacji i pozwalała na znalezienie poszukiwanych produktów. Jeśli chodzi o optymalizację pod kątem wyszukiwarek, oznacza to optymalizację tytułów produktów, tak aby pojawiały się na górze wyników wyszukiwania. Możesz również zdecydować się na współpracę z renomowaną firmą zarządzającą mediami społecznościowymi, która pomoże Ci zarządzać Twoimi kanałami społecznościowymi.

Zostań affiliate marketerem

Jako właściciel sklepu możesz również rozważyć zostanie affiliate marketerem. Jest to sytuacja, w której sklep wystawia swoje produkty na sprzedaż i umieszcza do nich linki z innych sklepów. Kiedy ktoś kliknie na jeden z tych linków partnerskich i kupi produkt poprzez link sklepu, właściciel oryginalnego sklepu otrzymuje prowizję. Istnieje wiele programów partnerskich, do których można się zapisać. Są to programy prowadzone przez marki i strony internetowe, które są istotne dla Twoich produktów. Zapisując się do tych programów, możesz umieścić swoje logo i linki na innych stronach, które obiecują Ci zarobić pieniądze ze sprzedaży, którą prowadzisz. Istnieją pewne sieci afiliacyjne, które pozwolą Ci również tworzyć własne linki i umieszczać reklamy na swoich stronach, jak również.

Nawiąż współpracę z innymi startupami e-commerce

Sklepy e-commerce mogą często korzystać z sieci z innymi startupami e-commerce. Nie tylko możesz wykorzystać wiedzę biznesową, którą posiada inny właściciel sklepu, ale także możesz nawiązać kontakt z innymi markami z branży. Może to pomóc w poszerzeniu bazy klientów, zróżnicowaniu asortymentu i zdobyciu nowych źródeł inspiracji. Możesz również skorzystać z różnych zasobów dostępnych dla sklepów e-commerce. Należą do nich zasoby co-brandowe, takie jak forum, narzędzia marketingowe, takie jak kupony lub rabaty, oraz programy wsparcia, takie jak mentoring i opcje finansowania.