Marketing w biznesie

Network Marketing: Co musisz wiedzieć

Czy jesteś typem otwartym, który uwielbia poznawać ludzi? Czy może jesteś bardziej domatorem, który uważa, że większość sytuacji społecznych wywołuje lęk? A może jesteś typem osoby, która lubi się nie wychylać, aby nie czuć się skrępowanym przy innych. Niezależnie od twoich naturalnych skłonności, prawdopodobnie nie wpłyną one na twoją zdolność do osiągnięcia sukcesu w firmie MLM. To znaczy, chyba że zdarzy ci się wypaść poza typową demografię docelową MLM. W takim przypadku może być dla ciebie wyzwaniem znalezienie firmy, która akceptuje i przyjmuje osobowości tak ekstrawertyczne jak twoja. Na szczęście większość firm MLM nie jest tak ekskluzywna, jak się wydaje z zewnątrz. Przy odrobinie badań nawet introwertycy mogą znaleźć odnoszące sukcesy firmy, które przyjmują ich naturalne skłonności i cechy osobowości.

Marketing sieciowy – jakie ma zalety?

Zalety:

  • Długoterminowe zaangażowanie – Strategie MLM nie zawsze działają w krótkim okresie; mają większe szanse na sukces, jeśli zaangażujesz się w nie w długim okresie. Dzięki marketingowi sieciowemu możesz być pewien, że będziesz miał pracę na całe życie, pod warunkiem, że będziesz ciężko pracował i robił realne postępy.
  • Szerokie możliwości rynkowe – Wraz ze stale pojawiającymi się nowymi technologiami i innowacjami, rynek produktów marketingu sieciowego stale się rozszerza. Innymi słowy, im większy sukces odniesie Twoja firma, tym szerszy będzie Twój rynek. – Zwiększony potencjał zarobkowy – Chociaż prawdą jest, że spory odsetek osób w marketingu sieciowym nigdy nie zarobi żadnych pieniędzy, są też tacy, którzy zarobią tysiące dolarów miesięcznie. –
  • Mniejsze ryzyko – W przeciwieństwie do wielu innych form inwestowania, w MLM nie będziesz wkładał żadnych swoich pieniędzy w potencjalnie ryzykowne przedsięwzięcie. Będziesz inwestował w produkty i usługi, które znasz i którym ufasz.

Network Marketing – jakie są wyzwania?

Wyzwania:

  • Niezadowoleni członkowie – Sieci mogą cierpieć z powodu wysokiego poziomu niezadowolenia wśród członków, którzy mogą opuścić firmę lub odmówić dalszej sprzedaży produktów. – Trudności w dokonywaniu sprzedaży – Większość firm marketingu sieciowego działa w oparciu o model „dystrybutora”, w którym większość członków (75% do 90%) sprzedaje niewielki procent (10% do 15%) całkowitej wielkości sprzedaży. Oznacza to, że większość dystrybutorów to w rzeczywistości cold-calling lub spotkania z ludźmi twarzą w twarz, a nie sprzedaż produktów bezpośrednio konsumentom.
  • Wysokie koszty początkowe – Koszt przystąpienia do firmy MLM jest zazwyczaj wysoki, zarówno pod względem finansowym, jak i czasowym. Zbudowanie sieci dystrybutorów i zarobienie czegokolwiek w zamian może zająć miesiące lub lata.
  • Trudności ze znalezieniem pracy podczas pobytu w firmie – Większość firm MLM nie jest nastawiona na zatrudnianie pracowników w pełnym wymiarze godzin. Dlatego też możesz być zobowiązany do spędzenia dużej części swojego czasu na sprzedaży osobom, które mogą, ale nie muszą być zainteresowane zakupem Twoich produktów. Może to być zarówno frustrujące, jak i czasochłonne.